Terug op de thuisbasis - Reisverslag uit Holten, Nederland van Gerrit Aanstoot - WaarBenJij.nu Terug op de thuisbasis - Reisverslag uit Holten, Nederland van Gerrit Aanstoot - WaarBenJij.nu

Terug op de thuisbasis

Door: gaitontour

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

24 Augustus 2011 | Nederland, Holten

Hallo mensen, hier dan nog even het afrondende verslag van onze reis. Het vervolg van onze reis is ongeveer zo verlopen als ik had beschreven in m'n laatste verslag, vrijdag hebben we een rustdag ingelast, lekker wezen wandelen en de toerist uitgehangen. Hoewel op vrijdag heel veel gesloten is hebben we ons prima vermaakt. Zaterdag na een prima ontbijt taxi genomen naar de afgesproken plaats waar onze regelateur al op ons stond te wachten hij had een andere man ingeschakeld, die bij ons in de taxi en wij op weg naar de haven om een vergunning te regelen, ze hadden een heel dossier gemaakt met allerlei formulieren ingevuld en al, prima werk dus. In de haven bij het eerst loket bleken ze al weer zo creatief om de regels daar op hun manier in te passen, toen kwamen we er ook achter waarom onze "nieuwe" man niet zo spraakzaam was, hij kon nl geen woord in een andere taal dan het Arabisch, niet onze sterkste taal. Hij aan het bellen en even later kwam onze veteraan aangescheurd op z'n Vespa, hij ging even heftig in debat met de loketist, die begon steeds serieuzer te kijken en de formulieren werden geaccepteerd. Alleen maar 4.5uur wachten op de vergunning, de veteraan zei dat we dat niet voor het loket hoefden te doen maar dat we onze eigen gang konden gaan, maar ze hadden mijn paspoort!! Was geen enkel probleem en hij verzekerde mij dat ik morgenochtend als eerste mijn paspoort terug zou krijgen, hem toch maar vertrouwd en wij konden weervakantie gaan vieren, wat ook goed lukte Willem ging langs allerlei koffiehuizen om te vergelijken en te proeven. Zondagmorgen op tijd met de landrover op de afgespoken plaats kreeg ik mijn paspoort weer en bleek dat er alleen vergunning voor mij was om in de haven te komen, Willem kon weer richting hotel en ik in de achtervolging op de Vespa naar de haven. Eerst naar de politie ca 8 loketten verder en ondertussen de auto te hebben gecontroleerd op chassisnummer, Arabische nummerplaten weer ingeleverd was deze hindernis genomen, op naar de douane. Na ons bij 12 loketten te hebben gemeld, en af en toe iets onder de tafel te hebben geschoven was ook dit geregeld. Alles liep dus voorspoedig en ca 11uur melden we ons bij de containerterminal, hier werd ons geduld wederom getest en om 2uur mochten we al naar binnen. De container stond al klaar alleen paste de auto niet, en moest ik alle kisten van het dak slopen, lekker werkje we hadden ze allemaal vastgeschroefd maar ook dit klusje werd geklaard. Zelf de container afgesloten en verzegeld, nummer genoteerd. Toen weer op naar het hotel, daar aangekomen begon de veteraan te klagen dat het allemaal meer werk was geweest en dat het meer gekost had (waar ik hem nb steeds geld voor gegeven had). Hij vond dus ook dat zijn honorarium wel omhoog moest en stelde zonder blikken of blozen dat we maar 4maal meer moesten betalen!!! Nooit een keer we willen heel Egypte niet kopen deelde ik hem mee en om me niet verder te hoeven ergeren ben ik maar weg gegaan en heeft Willem het verder met hem afgehandeld. De volgende ochtend vroeg op eerst een binnenlandse vlucht naar Caïro daarna rechtstreek naar Schiphol. Het verliep heel voorspoedig en we hebben uiteraard weer heel veel mensen gesproken. Daarna met de trein naar Holten ook hier weer heel veel gebabbeld met Jan en alleman. Rita heeft ons van het station gehaald waarna we bij mij thuis lekker hebben gegeten en Engelien Willem heeft opgehaald. Hierdoor kwam dus toch nog vrij onverwacht een eind aan onze reis. We vinden het natuurlijk heel erg jammer dat we Zambia niet hebben gehaald, maar zijn er wel van overtuigd dat gezien de situatie in Egypte er niet meer dan dit in zat. We kijken terug op een meer dan geweldige reis met heel veel belevenissen en ervaringen en als rond 5 september de landrover weer in rotterdam aan komt we blij mogen zijn dat we nog compleet zijn. Voorts wil ik jullie allemaal heel hartelijk bedanken voor jullie belangstelling en medeleven. Ook hebben we genoten van jullie reacties, altijd leuk een beetje aandacht. Als jullie een keer in de buurt zijn zijjn jullie natuurlijk welkom om foto's te komen kijken ook hebben we nog veel meer verhalen dan hier beschreven. Tot ziens in Holten Gerrit.

  • 24 Augustus 2011 - 09:49

    Ans:

    Mooi je afsluitend verhaal. Gelukkig heel en wel weer terug en nu maar hopen dat de landrover in goede staat aankomt.Bedankt voor je reisverhalen


  • 24 Augustus 2011 - 09:56

    Betsie:

    In elk geval fijn dat jullie weer heel en al in Holten aan zijn gekomen! En jij bedankt voor de sappige verhalen en foto's! (y)

    Groetjes, Betsie

  • 24 Augustus 2011 - 20:47

    H:

    Wat een belevenissen Gait, bedankt voor het 'mee-delen', en hoe dan ook, jullie kunnen weer nieuwe reis- ervaringen in het rugzakje stoppen.

  • 26 Augustus 2011 - 20:50

    Kim:

    He Gerrit,
    Fijn dat je weer heelhuids thuis bent! Jij ook bedankt voor je mooie, leuke verhalen. Heb er van genoten.

    Groetjes Kim en Hessel

  • 28 Augustus 2011 - 18:26

    Hetty:

    Wauw Gerrit, wat een avontuur hebben jullie beleefd. Ik heb het met heel veel plezier gelezen. Als je het asfalt zat bent kun je altijd nog columnist worden. Is weer iets anders dan acteur ;) Ik hoor graag nog eens de overige verhalen. Groetjes, Hetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerrit

voor foto's van de reis ga naar www.gaitlight.hyves.nl

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 1755
Totaal aantal bezoekers 37271

Voorgaande reizen:

25 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

Gait on tour

Landen bezocht: