Over de helft - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Gerrit Aanstoot - WaarBenJij.nu Over de helft - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Gerrit Aanstoot - WaarBenJij.nu

Over de helft

Door: gaitontour

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

12 Augustus 2011 | Egypte, Caïro

Dinsdagochtend heb ik een uurtje moeten wachten op Willem, geen idee waar hij was.
Heeft hij heerlijk ontbeten met een Egyptisch gezin. De man kwam mee en had aangeboden om de weg te wijzen en dat kon je niet weigeren volgens Willem. Nu hadden we tot nu toe de weg altijd gevonden, en dat was ook vandaag wel weer gelukt, maar vooruit, de hele land rover op de kop, Willem de koelbox op schoot en rijden maar. Vol hoor drie man voorin.
Na 60 km kreeg onze "gids" wat busgeld en hadden we weer ruimte. Al met al al 7600km gereden. Nog een kleine 7000 te gaan. Als alles loopt zoals we hebben gepland is het nog ongeveer 150 km tot aan Waidi haifa, hier hopen we op een pont te kunnen naar Soedan. Door Soedan is het 1500km, door Ethiopie 1500km, dan tot Nairobi 600km en dan nog 3000km naar de plek van bestemming in Zambia. De afgelopen twee dagen door Egypte met wel heel verschillende landschappen, langs de Nijl was het prachtig groen,hele vruchtbare grond en mooie vergezichten en hele mooie bloemen met prachtige kleuren. Even verderop was het weer zand,zand en zand in de woestijn. We zien ezels als lastdieren en tweebaanswegen waar ze met 4 of 5 naast elkaar rijden, want tijd is geld nietwaar. Terwijl we rijden en erg gezellig over van alles praten en op de weg moeten letten zijn we Luxor voorbij en hebben geen piramide gezien. Wel is het opletten geblazen tijdens het rijden, ietwat andere invulling van verkeersregels dan in Nederland, ook nu weer van 9 uur tot 19.00 uur onderweg. De laatste uren is het dan al helemaal donker en dan zie je echt niks hier. Dan is het ook mooi geweest en doe ik niet zoveel meer, dan een beetje eten en lekker mijn hotelkamer opzoeken en slapen. Jullie ook lekker slapen.

• 12 Augustus 2011 - 07:28

Henriette Henk& Kids:

Lekker man met z'n drieen voorin, moet de middelste dan schakelen?
    Kijk uit voor overstekende kamelen:)
    vadadamawier!
    Gr uut"n beuzebarg

• 12 Augustus 2011 - 09:54

Tamar:

Wat een leuk verhaal weer! Zelfs op vakantie kan ik je verslagen lezen dus dat ga ik ook zeker doen! Geniet ervan en veel plezier
    Xxx