Syrië doorkruist - Reisverslag uit Damascus, Syrië van Gerrit Aanstoot - WaarBenJij.nu Syrië doorkruist - Reisverslag uit Damascus, Syrië van Gerrit Aanstoot - WaarBenJij.nu

Syrië doorkruist

Door: gaitontour

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

08 Augustus 2011 | Syrië, Damascus

Afscheid genomen van Nehmed de vriendelijke winkelier waar we hebben gegeten en ook geslapen omdat het hotel gesloten was. De grens perikelen gingen verbluffend snel. Wel zijn ze hier gek op geld. Overal moet je voor betalen, via onbekende tussenpersoon werd het snel geregeld, kost een beetje maar heb je ook wat: autoverzekering(moet in elk land apart afgesloten) visum, na een uur en 45 minuten waren we Syrië binnen. De auto baan op en al meteen een road block, militairen die vroegen om paspoort en we konden verder. Onderweg veel tanks en militairen. Vlak voor Damascus opnieuw road block, geen probleem. Toen werd het even lastig, de Arabische wegaanduiding was niet zo duidelijk, even draaien, midden door Damascus. Opnieuw daarna foute weg,richting Israel en dat kan niet want een stempel in het paspoort van Israël betekent Soedan niet in kunnen. De foute weg eindigde bij een roadblock in de bush bush, met mannen, allemaal zelfde t shirts, wapens, geen militairen, voelde niet goed, dus rechtsomkeert. Tot de grens nog 14 road blocks, we begonnen er zelfs lol in te krijgen, overal een praatje zelfde ritueel, t kost alleen wel wat tijd. Maar dat is vakantie, nietwaar. Toen bij dichte grensovergang, iemand wist wel een andere, tegenbetaling (uiteraard) naar Nesbid. Nog wel 4x uitgelegd wat we deden, Syrië uit, Jordanië in. In de ramadan tijd is de etenstijd belangrijk, dus even een uurtje wachten en daarna nog en uurtje allerlei papieren handelingen en we zijn in Jordanië. Wordt vervolgd.

• 08 Augustus 2011 - 09:06

Henriette Henk En Ki:

he gerrit, nu ga je te snel. geen tijd om te reageren en het volgende reisverslag is er alweer. Ik verbaas me dat dat je overal nog kunt internetten en dat de berichten overkomen.

Gr uuut,n beuzebarg

• 08 Augustus 2011 - 10:11

Mientje & Jan :

Hallo Gerrit,
    wij vinden het heel mooi om elke dag een reisverslag te lezen.
    Heel interesant,wij wensen jullie verder een goede reis.
    Hartelijke groeten uut Heinoooo.